Jak dobrze zareklamować samochód na sprzedaż?

Jeśli chcemy sprzedać szybko nasz pojazd, obawiamy się, że w związku z tym będziemy musieli obniżyć cenę. Jednak nie zawsze szybko oznacza tanio. Co należy wiedzieć przed sprzedażą auta, a także, czy reklama będzie skuteczna i, co decyduje o powodzeniu transakcji? Niektóre poniższe wskazówki mogą okazać się niezwykle przydatne, zwłaszcza, gdy to nasza pierwsza próba.

Komis samochodowy

Najprostszym rozwiązaniem jest sprzedaż samochodów w komisie lub pozostawienie go w rozliczeniu przy zakupie innego samochodu. Obie te opcje bywają bardzo niekorzystne. Komis samochodowy bierze prowizję od sprzedaży, dlatego do nas nie trafia całą suma. Jest to jednak dobra opcja dla tych, którzy nie mają czasu na zajęcie się się sprzedażą własnego pojazdu od a do z. Właściciele komisów, starają się, aby reklama naszego pojazdu była na tyle atrakcyjna, że przyciągnie potencjalnych kupców. Wymiana używanego auta na nowe może być bardziej korzystna. Dealer często proponuję atrakcyjny rabat, rekompensujące niską cenę sprzedaży naszego starego pojazdu.

Reklama dźwignią handlu- oklepany frazes czy fakt?

+Podstawowym błędem przez kierowców jest zbyt duże zaniżanie ceny, w przypadku, gdy pojazd przez wiele miesięcy nie budzi zainteresowania.
+UWAGA: Sugerowanie się innymi, podobnymi ofertami cenowymi w ustalaniu ceny sprzedaży nie zawsze jest dobrym pomysłem. Różnice cenowe w danym modelu i roczniku mogą wynosić do 70%. Finalna cena zależy od tak wielu parametrów ( przebieg, czy bezkolizyjne, ilu właścicieli, itp.), że naprawdę bardzo trudno orzec, czy czyjeś auto identycznego modelu i rocznika może pokrywać się z ceną naszego pojazdu.
+Przygotowanie dobrej jakości zdjęć. Zwróćmy uwagę na takie detale, jak odpowiednie oświetlenie, tło. Nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć, że auta na sprzedaż powinny być wypucowane na błysk, można przed sprzedażą pokusić się o auto detailing, który podniesie walory estetyczne pojazdu i usunie drobne mankamenty, takie jak mikrozarysowania.

UWAGA: Nikt praktycznie dziś już nie retuszuje zdjęć. Są to niezwykle rzadko spotykane przypadki. Podrasowane zdjęcie nie jest autentyczne. Jedyne czym możemy trochę poprawić jakość fotografii cyfrowej, to delikatny retusz tła, nie zaś samego pojazdu.
+Ogłoszenie nie może być nachalne. Tym, co odstręcza potencjalnych nabywców jest przesłodzona reklama. Nie fantazjujemy i nie używajmy w ogłoszeniu niezrozumiałych zwrotów. Treść powinna być poprawną pod względem zarówno ortografii, jak i składni. W ogłoszeniu możemy podać takie informacje, jak: numer VIN, stan techniczny, okres posiadania, ilu właścicieli, historia serwisowa, od kiedy obowiązuje polisa ubezpieczeniowa i przegląd. W ogłoszeniu musi być kontakt oraz godziny, w których należy dzwonić. Email nie do końca jest dobra forma komunikacji w tym wypadku. Lepiej i szybciej dogadamy się przez telefon. Opis nie powinien być zbyt długi. Samochody z długimi opisami, zbyt soczystymi i szczegółowymi opisami mogą wywołać odwrotne pierwsze wrażenie niż zamierzaliśmy. Potencjalny klient będzie czuł, że chcemy za wszelką cenę wcisnąć swoje auto nie do końca uczciwie.
+Wspominanie w ogłoszeniu o usterkach wbrew temu, co się sądzi budzi zaufanie i sprawia, że jesteśmy postrzegani, jako uczciwi sprzedawcy.
+Ogłoszenia nie pisz wielkimi literami.
Zastosowanie wszystkich powyższych rad nie gwarantuje, że auto szybko się sprzeda. Jednak rynek aut używanych jest ogromny, a zapotrzebowanie stale rośnie, dlatego też, jeśli ogłoszenie będzie dobrze przygotowane, z pewnością pomoże to w sprzedaży.